Bir Modern zaman yöntemi; "Mikro Sinüsektomi"

Merhabalar. 

Bugün sağlık köşesi tadında bir yazıyla karşınızdayım. Yakın zamanda bir kıl dönmesi operasyonu geçirmiş olan yakın bir arkadaşım bana neler yaşadığını, hangi araştırmaları yaptığını, yöntemi nasıl belirlediğini, doktorunu nasıl bulduğunu falan uzun uzun anlattı. Ben de kendisinden ameliyat süreciyle, mikro sinüsektomi yönteminin ameliyat sonrası etkilerini kısa bir yazıyla merak edenler için aktarıp aktaramayacağını sordum. Beni kırmadı ve yazıyı gönderdi sağ olsun.

Yazı içeriğinin bu konuyla ilgili merakı olanlar adına çok faydalı olacağını düşünüyorum. Çünkü 25-35 yaş aralığındaki bireylerde kıl dönmesi sorununun meydana gelme olasılığı diğer yaş gruplarına göre hat safhada denebilecek kadar yüksekmiş. Bu sebeple bir operasyon geçirmek durumunda kalan kişilerin mikro sinüsektomi yönteminin nasıl olduğu ve ameliyat sonrasındaki ayağa kalkma/iyileşme sürecinin ne şekilde geliştiği yönündeki bilgileri büyük bir merakla öğrenmek istediklerini düşünüyorum. Şahsen ben olsam tüm deneyimleri tek tek okumak isterdim.

Yazıyı doğrudan size aktarıyorum iyi okumalar.

"Mikro sinüsektomi, halk dilinde kıl dönmesi tıp literatüründe latince adı Pilonidal Sinüs olan hastalığın tedavisinde kullanılan yöntemlerden birisidir. Bu yöntemin uygulanış biçimi adından da anlaşılacağı üzere sağlam dokulara dokunmadan sadece sinüsü yani kıl yumağının oluşturduğu o bölgedeki keseyi alma prensibine dayanır. Ancak bu yöntem her kıl dönmesi vakasında uygulanamamaktadır. Çok ileri vakalarda dokular da zarar gördüğünden veya sinüs çok genişlediğinden bu yöntem tavsiye edilmez sağlıklı da olmaz.


Ameliyat öncesi ve Ameliyat



Bu yöntemle 14.7.2017 tarihinde ameliyat oldum. Ameliyata gitmeden önce o bölgeyi bir güzel temizliyor ve duşunuzu alıyorsunuz. Hastanede soyunup ameliyata girmeden önceki klasik kıyafetleri giyiyorsunuz. Ameliyat masasına yüzüstü uzanıyorsunuz. Kuyruk sokumunun olduğu bölgeye o bölgeyi steril hale getirmek için birkaç sıvı tıbbi malzeme sürüyorlar (büyük ihtimal batikon vari şeyler) ardından o bölgeye anestezi uyguluyorlar. Tabi herkesin acı eşiği farklı olacağından iğnenin sebep olduğu acı kişiden kişiye farklılık gösterebilir ben acı hissetmedim bile diyebilirim. İğneden 1 dk sonra doktorum geldi. Sohbet muhabbet ederek operasyon gerçekleştirildi. Hatta sinüs çıktıktan sonra bana sinüsü göstererek sende de sağlam kıl birikmiş bile dedi. Operasyon tahmini 10 dk. Dikişlerin atılması 5 dk. Dersek toplamda 15 dk. Sürüyor bütün operasyon.


Ameliyat sonrası



Operasyondan sonra 1 saat hastanede yüzüstü yattım gözlem için ameliyattan yarım saat sonra hemşire geldi iğne yaptı ağrı kesiciymiş. Hastaneden çıktıktan sonra yürüyerek eve geldim ve 3 gün boyunca normal oturamadım. 4. gün yavaş yavaş oturmaya başladım. Tabi bu zaman zarfında antibiyotikler ve rifocin adı verilen pansuman ilacını kullandım. İlk bir hafta 2 günde 1 pansuman yaptırdım. Sonraki haftalarda 4 günde 1 ardından 21. Günümde dikişlerim alındı. Günlük hayatıma kaldığım yerden devam edebiliyordum bu zaman zarfında. Dikişler alındıktan belli bir süre sonra her duşun ardından o bölgeye yine rifocin ile pansuman uyguluyorsunuz. Mikro sinüsektomi yöntemini internette anlatıldığı şekli ile birebir aynı düşünmeyiniz. Çünkü bu hastalığın evresine ve kişinin yapısına bağlı olarak değişiklik gösterebilmektedir." G.Ü.

Yorumlar

Popüler Yayınlar