Siyasi olmayan siyasi karakter; "Yılmaz Büyükerşen"

merhabalar.

Yılmaz Büyükerşen ismini birçoğumuz duymuştur. Benim bu ismi duyduğum dönem üniversiteye başladığım yıllara denk geliyor. Yani çok uzun zaman olmadı ben duyalı. Eskişehir şöyleymiş, Eskişehir'e bunu yapmışlar, şunu da yapmışlar, belediye başkanı şöyle aydınmış, şöyle ilgiliymiş vs. diye çook çok fazla şey duymuştum. İsim de tabi istem dışı olarak hafızamda yer etmişti.

Yakın zamanda Başkanın şahsına gerçekleştirilen üzücü saldırıdan sonra ismi tekrar gündeme gelmişti. Saldırıyı anlatan haberler, saldırının sebebini açıklayan Büyükerşen'in demeçleri yayınlandı, hepsi geçtiğimiz günlerde konuşuldu.

Pazar günü (06.08.2017) İlber hocamız hürriyetteki "İlber hocayla pazar buluşması" isimli köşesinde Eskişehir'deki saldırı bize ne anlatıyor şeklinde bir yazı kaleme almış. O yazıyı, O köşeyi kimin hazırladığına hiç bakmadan bodoslama okumaya başladım. Yazının son cümlesini de okuyup bitirdiğimde, hani bazı yazılarda böyle dimağınızda hoş bir tat kalır ya, hah öyle bir tat kaldı ve yahu bu yazıyı kim yazmış diye şöyle kafamı bir kaldırdım ki malumunuz İlber Ortaylı.

Yazı bana Büyükerşen hakkında daha önce hiç sormadığım bir soruyu sordurdu. Üzerinde düşününce de daha önce acaba neden bunu hiç merak etmedim ki? diye soru geliştikçe gelişti. "Şimdi bu adam bir belediye başkanı, yani siyasi bir kimlik. Ülkede birçok insan tanıyor, icraatlarını takip ediyor, taktirle karşılıyor. Yani ülke genelinde iyi bir imajı olan belki sayılı siyasetçilerden/idarecilerden bir tanesi.
Yılmaz Büyükerşen

"O halde bu adam HANGİ SİYASİ PARTİYE MENSUP? "


Soruyu okur okumaz lüften; "hah bu yazı da kamplaştırma çabasıyla kaleme alınmış, sizden-bizden muhabbeti yapan dandik bir kalemden çıkmış" demeyin çünkü amacım bu değil.

Bugüne kadar Büyükerşen hakkında belki birçok arkadaşımla muhabbet ettim, Eskişehir'de yaşayanlardan bilgi aldım ama kimseye "arkadaşlar bu adam hangi partiden?" diye sormadım. İşte bence tüm icraatlarının yanında Büyükerşen'in en büyük başarısı budur. Siyasi bir yetke alanını siyaset üstü bir zeminde icra etmek. Belediye başkanı olmanın bir siyasi parti mensubu olmaktan çok halk için orada olduğunu bilmek ve onlar için bir şeyler yapmak olduğunu bize öğretmiştir.

Sokağa çıkıp birçok kişiye bu ismi sorabilirsiniz. Belki büyük oranda Eskişehir belediye başkanı yanıtı alınır. Ama bu ismin hangi partiye mensup olduğunu sorsanız çok nadir doğru cevap alabilirsiniz diye düşünüyorum. Çünkü merak edilmiyor. Vatandaşın bir belediyeden beklentisi, ili, ilçeyi kendi siyasi/ideolojik görüşü çerçevesinde dönüştüren bir davranış değil. Hizmet. Bu kadar basit. Bir bölgede yaşayan insanların beklentileri ideolojik falan değil (daha doğrusu olmamalı). Beklenti; altyapı hizmetleri, ulaşım, sağlık, eğitim, çevre ve trafik düzenlemesi, güvenlik, sosyal ve kültürel hizmetler. Bunlar eğer doğru şekilde çağa uygun olarak karşılanıyorsa, belediyenin hangi siyasi görüş tarafından yönetildiğini bir önemi kalır mı?

Bugün sırf siyasi kutuplaşmadan dolayı belediye başkanını kendi ideolojisinden seçen fakat hiçbir hizmeti tam olarak alamayan tonla il ve içe var. Bu ne anlama geliyor? Önceliklerimizin ne olduğunu bilmediğimiz, birilerinin elinde kolaylıkla oyuncak haline geldiğimiz anlamına geliyor. Bugün büyükerşen kendi partisinden istifa edip x,y ya da z partisine geçiş yapsa, belki daha önceki partililerinden küsenler olacaktır ama aynı hizmet kalitesini sürdürdüğü sürece bu yeni durum bir sorun teşkil etmeyecektir.

Bence Eskişehir ahalisi diğer tüm illerdeki vatandaşlara örnek olmalı. Herkes önceliğin siyaset değil hizmet olduğunu idrak etmeli. Bir vatandaş kuru siyasetin kutuplaşmadan başka bir halta yaramadığını idrak etmekten uzak olduğu süreci, hak ettiği muasır medeniyetler seviyesine de en azından belediyecilik nazarında ulaşamayacağını bilmelidir.

Yeni ne öğrendim?
Büyükerşen aynı zamanda Profesörmüş. Anadolu üniversitesinin eski rektörlerindenmiş. Önceki siyasi partisi DSP imiş. Fakat partinin talebiyle 2011'de partiden istifa etmiş ve chp'ye geçmiş.

Uzun lafın kısası, şahsen tanımadığım bir Belediye başkanı hakkında, Eskişehir halkının memnuniyeti ve Türkiye genelinin olumlu düşünceleri çerçevesinde kendi görüşlerimi dillendirdim. Bu yazıdaki mesajım da gayet açık. Artık bazı şeylerin siyaset üstü olduğunu idrak etmeli ve ona göre aklımızı kullanma cesaretini göstermeliyiz. Yoksa eşeğin kuyruğundan farkımız kalmayacak.

Okuduğunuz için teşekkürler.

Esen kalın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar