Zdesigner GC420t barkod yazıcı arızaya geçme probleminin çözümü

Selamlar.

Bu hafta uzun zamandır tekrar etmeyen bir problemle karşı karşıya kaldım. Piyasada kaç farklı barkod yazıcı markası var bilemiyorum ama sanıyorum zdesigner marka yazıcıyı kullanan birçok arkadaş bu sorunla karşılaşmıştır. Birden fazla etiket bastırmaya kalktığım zaman yazıcı ilk etiketi basıyor, ikinciyi de basar basmaz arızaya geçip kırmızı ikaz ışığı yakıyor. Tabi sonra kapat aç, tekrar aynı problem devam etsin.

Bu sorun uzun zamandır karşıma çıkmıyordu. Dün ribon bittiği için ribonu değiştirmek zorunda kaldım. Değişim işlemi bitti, yazıcının kapağını kapattım, düğmesine uzun basıp kalibre olması için komut verdiğimde yazıcı kalibrasyon çıktısını yazarken bile hata verdi, takılıp kaldı. 

Buradan anlaşılması gereken durum şudur. Bu arızanın genetiğinde ribonla ilgili bir sorun var. Bunu tespit ettikten sonra yazıcıyı nasıl eski haline getireceğimi düşünmeye ve forumlarda çözüm aramaya başladım ancak derde derman bir yanıt bulamayınca yazıcıyı kurcalamaya başladım.

alttaki resimde de görüldüğü üzere ribon 2 kademeli olarak takılıyor. Önce 1 numaralı bölümü yerine oturtuyoruz. (burası sıfır ribonun olduğu bölüm) Daha sonra alttan ribonun ucunu sarkıtıyoruz ve 2 numaralı alanda görünen boş ribon rulosuna alttan geçirerek sarıyoruz. 

Şekil 1. Yazıcı üzerine montajı yapılmış ribona ait görünüm
Yazıcıyı kurcalarken fark ettim ki ribonların ok yönünde oturması gereken bir diş bölümleri var. 2 numaralı ribon oraya oturduğu halde 1 numaralı ribon yerine oturmamış. Yazıcı bu sebeple arızaya geçiyor. Ribon yerinde sağlam duruyor olsa bile oradaki diş kısmına ribon rulosunun boşluğunu denk getirip oturtmanız gerekiyor. Aksi halde yazıcı barkod etiketini kaydırıyor ama ribon takılı kaldığı için bir sorun/sıkışma algılıyor ve yazdırmayı arızaya geçerek durduruyor.  (ribon sıkı sarılmış olduğu için rulonun boşluklarından içeriye taşıyor ve bu sebeple ribon o diş bölümüne oturmuyor)

Ayrıca ribonun oraya oturup oturmadığını da gözle anlamanız çok kolay değil. O sebeple ribonu taktıktan sonra sol tarafta bulunan dişlileri kullanarak ribonu döndürmeye çalışın. Baktınız ki düzgün şekilde tur yapıyor, sorun yok demektir. Eğer dönmüyor ya da boşa dönüyorsa sorun var demektir. 

Adım adım tarif ettiğim şekilde montajı yaparsanız yazıcınızın arızaya geçme sorunu yüksek bir ihtimalle ortadan kalkacaktır. (Yazılımsal ya da donanımsal başka bir sorun yoksa tabii)

Kolay gelsin.

Esen kalın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar