Termosifon Kireç Temizliği - Kendin yap

Merhabalar arkadaşlar.

Bugün teknik bir konuyla karşınızdayım. Uzun zamandır gelip gidip göz göze geldiğim termosifonu sonunda temizlemeye cesaret edebildim. İnsan bilmediği şeyden korkar derler ya, bu da o hesap oldu. Belki 1 senedir sürekli termosifon ile bakışıyoruz ama bir türlü içimde o gücü bulamıyordum.

Bu korkunun sebepleri arasında termosifonun üzerine yapıştırılmış olan teknik servis etiketlerinin de etkisi büyüktü. Zira sadece teknik servisi açmalıdır, 2 yılda bir magnezyum anot çubuğu servis tarafından değiştirilmelidir falan gibi ibareler korkutuyor insanı.

Biz termosifonu alalı 4 seneyi geçti. Garanti falan da kalmadığı için ben biraz cesaretlendim. Biliyordum içinde ters giden bir şeyler olduğunu. Daha fazla dayanamadım. Youtube videolarının da gazına gelerek söktüm aleti. (tabi kendi youtube videomu da çektim. izleyebilirsiniz)

İçinden ne mi çıktı?

Buyrun bakın;



işte böyle, bir leğen dolusu kireç çıktı. Daha rezistans ve magnezyum anot çubuğunun üzerinden saatlerce temizlediğim kireç tabakası hariç.


Peki durumun kötü olduğunu nereden anladım?

Termosifon ilk yıllardaki performansını kaybetti arkadaşlar. Daha uzun aktif kalma süresi dikkatimi çekti başlangıçta. Sonraları ise artan elektrik faturası. Bu iki etken beni bu işi yapmaya itti. Çok da memnunum. 

UYARILAR!!!

DİKKAT!!!

! Bu yazıda anlatılanlar kişisel bir deneyim içermekte olup tavsiye niteliği taşımamaktadır.

! Elektrikli bir alet ile ilgili içerik olduğu için can güvenliği tehlikesi vardır. 

! Bir onarım söz konusu olmayıp sadece cihazın bakımı yapılmıştır. Lütfen siz bakım ve onarım için teknik servisten faydalanın.


NASIL YAPILIR?


Öncelikle bizim termosifon Vestel marka 65 lt (Sanıyorum) kapasiteli bir ürün. 

Her şeyden önce şebeke suyunu kesmekle işe başlıyoruz. Islanmak istemezsiniz herhalde.

İkinci her şeyden öncemiz ise termosifonun elektriğini kesmek. Şalteri varsa kapat, fişi varsa sök. Şakaya gelmez.

Üçüncü her şeyden öncemiz ise termosifonu önceden kapatıp, içindeki sıcak suyu kullanmış olmak. Sökerken haşlanmak hiç mantıklı değil çünkü.

1-termosifonun alt kısmındaki kapağı sökerek işe başlıyoruz. Bu kapağı sökünce önünüze elektrik aksamı gelecek. Yapmanız gereken bu aksamları sökmeden önce resimlerini çekmek. Böylece tekrar toplarken namerde muhtaç olmazsınız. Toparlayamayıp servis çağırmak da var işin sonunda. Aman diyelim.


Aynen bu şekilde resmini çekin. Ben nasıl olsa hatırlarım, hafızam kuvvetlidir gibi triplere girmeyin lütfen. Çekin 2 kare resim rahat edin.

2-Üstteki resimde görünen somunları söküyoruz ikinci adım olarak. 13 açık ağız anahtarla söktüm ben somunları. Zaten somunları söktükten sonra geriye bir şey kalmıyor.

3-Somunları söktünüz ama rezistansın bulunduğu kısım yerinden çıkmıyor değil mi? Evet başta çıkmaz. Çünkü contayla birlikte sıkıca oturmuştur yerine. Çıkarmak için ne yapıyoruz? Şebeke suyunu birkaç saniyeliğine açıyoruz. Bu sayede rezistansın bulunduğu kısım suyun basıncıyla yerinden çıkacak.


İşte bu resimdeki gibi rezistans aşağıya inecek. Bu kadar. 

Ardından rezistansı bir güzel temizliyoruz. Üşenmez değiştirim diyorsanız, magnezyum anot çubuğunu değiştirirsiniz. 30 tl falan bir şey. Ben sokağa çıkma yasağı döneminde yaptığım için çıkıp alamadım. O yüzden eskisini taktım.

Termosifonun iç kısmını temizliyoruz. Her şey temizlenince, sökme işlemini tersinden takip ederek termosifonumuzu tekrar topluyoruz. 

Bu kadar. 

UYARILAR!!!

DİKKAT!!!

! Bu yazıda anlatılanlar kişisel bir deneyim içermekte olup tavsiye niteliği taşımamaktadır.

! Elektrikli bir alet ile ilgili içerik olduğu için can güvenliği tehlikesi vardır. 

! Bir onarım söz konusu olmayıp sadece cihazın bakımı yapılmıştır. Lütfen siz bakım ve onarım için teknik servisten faydalanın.



Yorumlar

Popüler Yayınlar