ÖSYM Hakkında Benim de Söyleyeceklerim Var.

Ösym'den ne istiyorum?


Ösym'nin düzenlediği birçok sınava girmiş biri olarak tecrübelerim neticesinde birkaç şey söylemek istiyorum. Bariz olarak göze çarpan sorunlar var ve bence ciddiye alınması gerekiyor.

Öncelikle her sınav binasının girişine bir adet SAAT koyulması gerekiyor. Geç kalma korkusuyla sabahın köründe kolumuzda saat, cebimizde telefon olmadan yollara düşüp geliyoruz. Saat sormak için 10 kişi çeviriyoruz, 8 tanesi zaten bizimle aynı durumdan muzdarip. Son dönemde bir de son 15dk diye bir olay çıktı, onun da korkusuyla gözlerimiz sürekli saat arıyor. Saat göremediğimiz için zamanlama ayarlaması yapamıyoruz. Bir şeyler atıştıracaksak bunu ne zaman yapacağımızı kestiremiyoruz. Tedirginlik hat safhada oluyor. Lütfen bu konu dikkate alınsın.

İkinci olarak sınavın olacağı yere gelirken herkes farklı bir ulaşım sistemi kullanıyor. Bazılarımız anne/baba/arkadaş vs. eşliğinde gelirken, bazılarımız yalnız başına gelmek durumunda kalıyor. Arabamız varsa aracımızın anahtarını, toplu taşımla geldiysek ulaşım kartımızı sınav salonuna sokamıyoruz. Bakın takı, küpe, saat bilmem ne demiyorum. Zaruri olarak yanımızda bulunma ihtimali olan (yakın mesafede yürüyerek gelmiyorsak) iki şeyden bahsediyorum. Bunların içeri alınması yasak, kapıdaki memur bey "git bunları emanete ver" diyor. Ösym'nin bu konuya el atması gerekiyor. Ya bu zaruri olan iki nesneye müsade edilecek ya da her bina için +1 kişi emanetçi olarak görevlendirilecek. Dışarıda ne idiği belirsiz çay satma standı kurmuş olan kişiye neden güveneyim? Nasıl güveneyim? O adama neden emanet karşılığı para vereyim? Biz bu sınav başvurusu için gerekli ödemeyi zaten yapmıyor muyuz? Ösym basit bir şekilde bu soruna neden çözüm bulmuyor?

Üçüncü olarak sınav gözetmenleriyle ilgili bir şeyler söylemek istiyorum. Bazı oturumlarda, tüm kurallara bizimle birlikte vakıf olan gözetmenler gördüm ben. Bu görevli kişiler neden daha önceden sınav içeriği ve sınavın gidişatı hakkında bilgilendirilmiyor? Bir gün öncesinde yarım saatlik bir seminer yapmak ya da online olarak sistem üzerinden bir bilgilendirme videosu izletmek ne kadar zor olabilir? (eğer bunlar yapıldığı halde yine de aksaklıklar oluyorsa daha da bir şey demiyorum)


Bir cümle de sınava giren adaylara;


Arkadaşlar lütfen ama lütfen sınavınızın olduğu yere sınavdan en geç bir gün önce gidin bir bakın. Yahu gidip bakacak hiç vaktin yoksa bari internetten bir bak, haritalarda yerini gör, etrafında neler var onlara göre pozisyon al. Sınav sabahı altınıza arabayı çekip kampüs içinde deli dana gibi gezerek zaten stres olmuş insanların daha da sinirlerini zıplatmayın. Neresi olduğunu görmeden nasıl içiniz rahat ediyor anlayamıyorum ki. Bazen gidip baktığınız fakülte binası bile eski bina çıkabiliyor, tabi siz bunu son dakikada fark ediyorsunuz ve diğer binayı bulmaya çalışırken belki de sınavı kaçırabiliyorsunuz. Lütfen o sebeple eşeğinizi sağlam kazığa bağlayın, sınavdan önce gidip binayı görün, teyit alın.

Özetle ne demeye çalışıyorum?


1) Sınav binalarının giriş kısmına herkesin görebileceği bir saat asılmasını
2) Emanetçi krizinin acilen çözülmesini
3) Sınav gözetmenlerinin yapacakları şeyi tam olarak bildiklerinden emin olunmasını
4) Sınava girecek olan herkesin önceden gidip sınav yerlerini görmesini

Bakın bunları yaparsak, sınav süresi boyunca dünya daha güzel bir yer olacak.

Esen kalın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar