Septum Deviasyonu | Burun ameliyatı Hakkında...

"Daha önce bir ameliyat deneyimini bizimle paylaşmış olan yakın arkadaşım yine bir ameliyat süreci geçirdi ve ricamı kırmayarak bu süreci de bizimle paylaşmayı kabul etti. Ben de sizlerle paylaşıyorum. İyi okumalar." Bir önceki ameliyat deneyimi yazımız için Bir modern zaman yöntemi Mikro Sinüsektomi
SEPTUM DEVİASYONU

Sevgili okuyucularım daha önce sizlerle paylaşmış olduğum kıl dönmesi ameliyatı süreci ve sonrası hakkındaki yazımın ardından şimdi de burnumda yaşamış olduğum problem “septum deviasyonu” hakkında bilgi vermeye çalışacağım. Burada anlatacaklarım tamamen kendi kişisel tecrübelerime dayanmakla beraber kişinin yaşına, bünyesine ve kendi acı eşiğine göre değişkenlik gösterebilmektedir.


SEPTUM DEVİASYONU NEDİR?


Septum deviasyon kişinin burnunun orta kısmında gerçekleşen eğrilik neticesinde burun deliklerinin birinden veya her ikisinden de tam kapasite solunumun gerçekleşmeme durumudur. Bu durumun etkenleri arasında burna alınan bir darbe veya doğum anında oluşan bir travma da sayılmaktadır. Kişi 18 yaşının altındaysa vücut gelişimine devam ettiğinden dolayı deviasyon ameliyatı yapılmaz. Kişinin yaşını doldurması beklenir.


NEDEN BU AMELİYATI OLDUM?


Deviasyon ameliyatı olmamın sebebi ise normal yaşamsal faaliyetlerimde herhangi bir nefes problemi yaşamıyor olsam da işim gereği sporla çok yoğun ilişki içinde olmamdır. Koşarken burnumdan aldığım nefes tam olarak yeterli gelmiyordu. Mecburen ağzımdan da nefes almam gerekiyordu.


Doktora gittiğimde şikayetimi dile getirdim. Kendisi eline aldığı küçük bir kamera yardımıyla burnumun içini kontrol etti. Sağ tarafta eğrilik sol tarafta ise et büyümesi tespit etti. Eğer istersem şayet burun kemerini de düzeltebileceğini ve burnumun ön tarafını da hafif kaldırabileceğini ekledi. Ancak ben bunu kabul etmedim. Çünkü estetikli iyileşme 1 ay süreyi buluyorken sadece deviasyon ameliyatı olarak iyileşmek 1 haftalık süreç, benim o kadar uzun vaktim yoktu.  Bu sebeple sadece deviasyon ameliyatı kararı aldık ve ameliyat gününü beklemeye karar verdik.


AMELİYAT GÜNÜ


Kararlaştırdığımız ameliyat gününde hastaneye aç ve susuz bir şekilde gittim. Bir sürü evrak imzalama faslını geçtikten sonra beni bir odaya aldılar ve damar yolu açtılar. 1.5 saate yakın bekledikten sonra sıramın geldiğini söylediler. Üzerimde ne varsa (iç çamaşırım hariç) her şeyi çıkardım. Verilen ameliyat giysisini, boneyi ve terlikleri giyip ameliyathaneye geçtim. Ameliyat masasına sırt üstü yatırıldım. Açılan damar yolundan ılık bir sıvının enjekte edildiğini hissetmeye başladım. Ardından bilimcim sadece 10 saniye kadar açık kaldı.  Ondan sonra ne mi oldu?
 Kendime geldiğimde üzerinde yatmakta olduğum sedyenin tekerleklerinin seslerini duyuyordum. Sanırım odaya götürülüyordum. Genel anestezi altında yapılan bir ameliyat olduğu için hiçbir şey hissetmemiştim. En büyük korkularımdan biri genel anestezi altındayken acaba filmlerdeki gibi bedenim uyku halinde ama acıyı hissediyor olur muyum sorusuydu. Ama korkacak bir şey yok, öyle bir sorunla karşılaşmadım 😊


Odada tamamen kendime geldim. 25-30 dk. dinlendikten sonra doktorum gelip ameliyat hakkında son durumu benimle paylaştı. Ameliyatımın güzel geçtiğini eve gidebileceğimi söyledi. Sadece bugünlük yumuşak gıdalar ile beslenmemi ve ilaçlarımı düzenli kullanmam gerektiğini bildirdi. Burnumda çok hafif bir sızı vardı fakat abartılacak bir durum değildi. Her şey bu kadardı yani. Ardından taburcu oldum.


AMELİYAT SONRASI


Septum Deviasyon ameliyatında şahsi kanaatimce asıl sancılı süreç burnunuzda tamponlarla dolaşmak zorunda kaldığınız zaman dilimidir. Her ne kadar tamponlar silikonlu da olsa ve hava almak için içlerinden delikler geçse de tam manasıyla hava alınamıyor ve sürekli ağızdan nefes alınması gerekiyor. Tamponlar sebebiyle biraz da irileşmiş bir burun görüyorsunuz aynada. Ama merak etmeyin, şişlikler de tamponların çıkarılmasıyla birlikte ortadan kalkıyor. Burunda hafif ağrılar oluşabiliyor o da ağrı kesiciyi alınca geçiyor zaten. Bu süreçte bol bol istirahat edilmeli. Zaten tampon burunda 3 gün kalıyor. 3 gün sonra burundan tamponlar çıkınca kişi hayatına kaldığı yerden devam edebilir. Tamponların çıkması hiç de öyle abartılan bir şey de değil en azından benim için. J Ancak ağır spor ile ilgilenen kişiler 1 ay sonra sporlarını yapmaları onlar için daha sağlıklı olur.


Kısacası ameliyat çok basit bir süreci kapsıyor. Ağrısız, sızısız şekilde tamamlanıyor. İyileşme süreci de ona keza aynı şekilde ilerliyor. Eğer bu ameliyatı olmanız gerekiyor ve bu satırları okuyorsanız bilin ki korkmanızı gerektirecek herhangi bir sorun yok.


 Okuduğunuz için teşekkür ederim. Benim anlatacaklarım bu kadar sağlıcakla kalın hoşcakalın.


Yorumlar

Popüler Yayınlar