Bilgisayara SSD nasıl takılır? | Montaj yaptık Neler değişti?


 Merhabalar,


bilgisayarımı aldığım günden beri yaşadığım en büyük sorunu bugün 29.11.2020 tarihi itibariyle çözmüş bulunmaktayım. Bu konuda sorun yaşayan kim varsa yazdıklarımı okusun ve bir an önce çözüme kavuşsun istiyorum.


2018 de aralığın son günü aldım bu bilgisayarı. Çantası, faresi falan toplamda 3.600 TL'ye almıştım bu cihazı. İdeapad 330 modeli.  8th gen. i5 işlemcili. 4gb tümleşik ram var. Şu an internette bu modeli aradığımda satışını yapan herhangi bir mağaza bulunamıyor. Düşünün daha garantisinin bitmesine 1 ay var cihazın ve internette satışı yok. 



8gb ram'li olan modelleri ise;



bu fiyatlarda görünüyor. Yalnız tüm teknik özellikleri görüntüle dediğim zaman sabit disk bölümünde diskin türü sata, boyutu 1 tb olarak görünüyor. Ama ssd mi yoksa hdd mi onunla ilgili bir bilgi yok. Neden yok anlamış değilim. İnşallah ben görememişimdir. Hemen başka bir siteden bakalım bu modelin harddisk türüne.

İnternette satış yapan sitelerin hiçbirinde bu 8gb'lık model de mevcut değil. Buradan da anlaşıldığı üzere harddisk türü hdd olduğu için kimse bu ürünlerin artık satışını yapmıyor. Bu ürünlerin muadil özelliklerdeki ssd'li modelleri ise 9bin tl civarında etiketlere sahip.

Evet uzatmayalım ve asıl konumuza geçelim.


TAM OLARAK PROBLEMİM NEYDİ?

Hız. Asıl problem hız arkadaşlar. Aldığım ilk gün cihazda ilgimi çeken 2 şey oldu. Bilgisayarın içinden tıkır tıkır gelen sesler ve aşırı yavaşlık. Windows 10 sürekli güncelleme aldığı için yavaşlığı başlangıçta buna bağladım. Herhalde güncellemelerden sonra düzelecektir diye düşündüm. Ama tıkırtı sesi içimi kemiriyordu. 

Ben de ertesi gün hemen aldığım mağazaya götürdüm. Bir gün önce satış yapabilmek için can ciğer kuzu sarması olan personel ertesi gün beni çok takmamıştı. Şaşırmamıştım. Hemen teknik servis personeline durumu anlattım. Gelen sesin harddiskten olduğunu ve bir arıza olmadığını, cihazın harddiskinin bu şekilde çalıştığını söyledi. Hız konusunu da güncellemelerle alakalıdır diye geçiştirdi.

Burada bir parantez açayım. 2 sene önce ssd hakkında bilgim ve fikrim hiç yoktu. Satış personeli de hdd ve ssd farkının sadece bilgisayar açılışında süreyi kısalttığını, geri kalan tüm işlevlerin aynı olduğunu üzerine basa basa söyledi. Biz de normal olarak madem aynı özellik varsa, daha hızlı açılacak diye niye daha çok para verelim? dedik. Ucuz etten yahni fikri hoşumuza gitmişti. O sebeple ssd'li makine almadık.

Böylece mağazadan umudumu kestim. Muhtelif zamanlarda lenovonun kendisinden destek aldım. Uzaktan bağlantıyla cihazın ayarlarını değiştirdiler vs ama işlemci, ram ve disk kullanım yüzdeleri hep çok yukarılardaydı. Sorun bir türlü çözüme kavuşmadı. Hatta lenovo teknik servis personeli uzaktan bağlantı sırasında bana "cihazınız giriş seviyesi bir cihaz olduğu için hız konusunda çok da yapılabilecek bir şey yok" demişti. Paramızla rezil olmuştuk anlayacağınız. Bunu bugün ssd montajı yapınca anlıyorum.

"Eğer içine 1tb'lık bir hdd yerine 240 gb'lık bir ssd koymuş olsalar ve aynı paraya satsalardı belki de ömür boyu bu markanın duacısı olacaktım."

 

 NELER DEĞİŞTİ?

  • Öncelikle bilgisayardaki hdd tıkırtısından kurtuldum.

  • Açılma ve kapanma süreleri inanılmaz kısaldı.

  • Exceli açmak için minimum 30-40 saniye zaman geçmesi gerekiyordu. Şimdi tıkla açılsın oldu.

  • Outlook açılmak için kıvranıyordu ama kendine gelmesi yine 1 dk buluyordu. O da tıkla açılsın oldu.

  • Aynı anda 10 civarı programı açıp geçişler yapıyorum ve sorun, takılma, kasılma yok.

  • Tarayıcı stabil ve hızlı çalışıyor.


TÜM BUNLAR KAÇ TL'YE MAL OLDU?


SSD maliyeti kasım indirimleriyle 372 tl tuttu. Sandisk (480 gb)

Bir adet kutulu sata-usb kablosu 65 tl tuttu.

İşçiliğini kendim yaptım. (youtube videoları çok faydalı oldu. Windows'u ssd'ye kopyalamayı ve laptopun mekanik değişim işçiliğinin detaylarını youtube'dan öğrendim.

Toplam maliyet kabaca 440 tl. Değer mi? Sonuna kadar değer.

Eğer kafanızda acaba yapsam mı işe yarar mı gibi sorular varsa size tavsiyem mutlaka yapın. 


-------------------------------------
Okuduğunuz için teşekkürler.

Esen kalın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar