"kobo" ve "pocket" Uygulamasını Kalibre Etmek


Merhabalar.

Bugün ilk kez teknolojik (yok yok çok değil) bir konuda bir şeyler karalamaya, daha doğrusu bilgi vermeye karar verdim. Aslında bu da biraz merakım doğrultusunda gelişti ve öğrenmişken sizlerle de paylaşayım dedim. Belki birilerinin aradığı bilgiyi şıp diye şuraya kenara bırakmış olurum.

Yakın zamanda kız arkadaşımın da tecrübeleri ışığında bir e-kitap okuyucu alma kararı verdim ve bunu geçtiğimiz ayın başında gerçekleştirdim. Kobo'nun aura modelini aldım. Önceliğimiz ekran ışığının olması ve fiyatının uygun civarlarda geziyor olmasıydı. Tam da o ara Türkiye'de kobo'nun dağıtımını yapan d&r bir indirim kampanyası yaptı ve fiyatı 500 tl olan cihazı 400 tl'ye almayı başardım. (Başarı hikayemi burada sonlandırıyorum)

Şimdi cihazın içinde kitaplarınızın bulunduğu bir kütüphane ve bu pocket uygulaması aracılığıyla edindiğiniz makalelerin bulunduğu bir makalelerim alanı mevcut. Cihazın teknik özellikleri, kullanımı vs. ile ilgili merak edilen sorulan bir şeyler olursa onu da yeni bir yazının konusu olarak kısa sürede burada paylaşırım.

Öncelikle pocket uygulamasında bir hesap açmanız gerekiyor. Ben teferruatla uğraşmamak adına google hesabımla bağlanmayı tercih ettim. Kolay oldu. Kobo üzerinden giriş yaptıktan sonra, aynı uygulamayı web tarayıcınıza (chrome) veya cep telefonunuza kurmanız yeterli. Kurulumları yaptıktan sonra telefonunuzdan ya da bilgisayarınızdan o an okumak istemediğiniz, ya da uzun uzun daha keyifli şekilde kobo üzerinden okumak istediğiniz yazıları tek hareketle pocket uygulamanızla paylaşıyorsunuz. Bu sayede o yazı otomatik olarak kobo cihazınızın makaleler bölümüne düşüyor.

POCKET'in bir faydasını neyim gördük mü?

Evet ben çok sevdim. Misal reklamlardan arınmış bir yazı düşüyor kobo ekranına. ayrıca okumaya uygun şekilde düzenlenerek düşüyor. Üzerinde yazı tipi, boyutu vs. değişiklikler de yapabiliyorsunuz. Örnek olarak uzun zamandır okunmayı bekleyen popüler bilim ile ilgili makaleleri tek hamlede cihaza göndererek yattığınız yerden zevkle okumaya ve bilgilenmeye başlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra pocket uygulaması üzerinden kendiniz de takipçilerinizle tercih ettiğiniz, çok beğendiğiniz makaleleri paylaşabilir, dünyaca ünlü pocket kullanıcılarının paylaştığı makaleleri okuma fırsatı bulabilirsiniz.

Kısaca ne işe yaradığını en açık biçimde ifade ettiğimi düşünüyorum. Teknik bilgiye ihtiyaç duyan olursa yardım bölümünden yardırabilir.

Esen kalın.

İyi okumalar.

Yorumlar

Popüler Yayınlar