Sadece İnan Kitabı ile ilgili kısa notlar

Kitap Görseli-kalemoynat blog
Merhabalar,

bugün kısa bir kitap incelemesi bırakıp gideceğim. Daha doğrusu kitap hakkındaki düşüncelerimi defterime değil de dijital dünyaya not alıp gideceğim.

Olumsuz yorumum nedir ya da eksik olduğunu düşündüğüm ne vardı?


Kitap kronolojik ilerleyebilirdi diye düşündüm okurken. Yani ileri-geri-ileri-geri gibi durumlar vardı. Bir olayı anlatırken başka bir yere bağlandığı, sonra tekrar olaya dönüldüğü durumlar beni okurken biraz yordu. Ama böyle de olurmuş, olmuş da zaten.

İkinci eşiyle ilgili daha fazla detay verebilirdi. Neyin yanlış gittiğini, hatanın ne olduğunu neden yürümediğini vs daha iyi algılayabilirdik. Tabi bu istek kitabın amacını aşan bir merak barındırıyor olabilir. O yüzden çok üzerinde duramıyorum.

Annesinin, kızının yaşamış olduğu son 4 yıllık süreci hakkında, değişimi hakkında birkaç satır da olsa bir şeyler karalaması ve bunun da kitapta bulunması hoş olurdu. 

Olumlulara geçelim.

Bu kitabın son yıllarda okuduğum en etkileyici kişisel gelişim kitabı olduğunu düşünüyorum. Bu düşünceye beni iten sebep ise her şeyin gerçek oluşu. Ortada gerçek bir azim, yaşanmışlık, acı, üzüntü, başarı, hüzün, ayrılık, kayıp, iç hesaplaşma vs. çok fazla gerçek şey vardı insana dair. Bunlar tavsiye şeyler değildi. Bakın sakın vazgeçmeyin, vazgeçerseniz şöyle olur aman ha falan değildi. Vazgeçmemiş birinin başarısını, yarım bırakmamanın karşılığını kanlı canlı görüyorsunuz. Bu da daha etkili oluyor. 

Kendine verdiği sözlerden biri olan şunu;

"bana iyi gelmeyen hiçbir şeyi ağzıma atmayacağım"

çok sevdim.

Alıntı olarak da konfor alanıyla ilgili kurduğu cümleleri söyleyebilirim.

"Benim en büyük konfor alanım yemekti. Yiyerek sakinleşen, mutlu olan, tatmin olan bir insandım. Üzüldüğümde, sevindiğimde, heyecanlandığımda, endişelendiğimde, yorulduğumda, tatilde yerdim. Sanki hayatım bir açık büfeydi de her duygunun her durumun karşılığına bir yemek denk geliyordu. Yemekle ilişkinizi böyle kurunca, diyetteyken tüm olanaklarınız alınmış gibi hissediyorsunuz."

Ayrıca favori alıntım ve her diyetisyenin/beslenme uzmanının duvarına asması gerektiğini düşündüğüm cümleler;

diyet ödülü ile ilgili olarak;

"Zaten yıllarca yemekten çok çekmiştim. Beni hasta eden, zaman zaman bana hayatı zindan eden, geçmişe dönüp baktığımda pek çok acımın, kalp kırıklığımın vazgeçişimin ardında duran şeyi kendime ödül olarak vermek saçma geliyordu."


*Ece Dündar, Sadece İnan, Sia Kitap, 1.Basım, Temmuz 2020, İstanbul 

Yorumlar

Popüler Yayınlar