Kobo Aura kilitlenme sorunu Çözümü | Kalemoynat



Merhabalar.

Teknolojik bir sorunla daha karşı karşıyayız.

Kobo Aura cihazım sadece belirli bir kitabı açarken sorun yaşamaya başladı. Kitabı açtığımda kaldığım yerden başlamasını beklerken, cihaz kendini resetliyor ve ana ekranda uyanıyordu. Defalarca denemiş olmama rağmen bu sorunu gideremedim.

Sonra kitabı silip tekrar yükledim. ( hem de birkaç kez) Ancak bu kez de kitap açılıyordu ama kaldığım bölüme gitmek istediğimde cihaz yine kilitleniyor ve kendini yeniden başlatıyordu. Ben de farklı bir şey denemem gerektiğini fark ettim.

RESETLEMEK ÇÖZÜM MÜ?


Cİhazı fabrika ayarlarına döndürme kararı aldım. Fakat bunu yapmadan önce başka kitapları denemek istedim. Belki de okumaya çalıştığım kitap arızalıdır diye. Diğer kitaplarımın hiçbirinde bu sorunu görmedim.

Resetlemekten vazgeçtim tabi. Cihaz değil epub arızalı gibi geldi. Sonra Calibri uygulamasında kitabı açıp kaldığım bölüme gitmeyi deneyim. Ta tammm. Hiç sorun olmadan, arıza çıkmadan istediğim yere gidebildim.

Buradan iki sonuca vardım. 1-resetlemeye gerek yok 2-epub bozuk değil.

O Halde Sorun Ne?


Maalesef bunu belirleyemedim. Ama cihazın arızalı olmadığını düşünüyorum. O sebeple aklıma gelen asıl çözümü uygulamaya aldım.


İŞTE ÇÖZÜM...

Cihazımızın desteklediği diğer e kitap formatları nelerdir diye bakmak geldi aklıma. Öyle ya belki de aynı kitabı farklı bir formatta yüklersem sorun çözülebilirdi. Öyle de oldu.

Kitabı epub formatından Mobı formatına dönüştürdüm. Bu format epub'a göre sanıyorum biraz daha kısır kalıyor. Bölümlemeleri falan sıkıntılı gibi. Ancak kobo'ya kitabı atınca istediğim tüm noktalara erişebildiğimi ve herhangi bir kilitlenmenin kalmadığını fark ettim.

Çözüm bu, kitabın formatını değiştirmek.

Umarım siz de aynı sorunla karşılaştığınızda bu yöntemle sorundan kurtulursunuz.

Okuduğunuz için teşekkürler.

Esen kalın.

#Evdekal

Yorumlar

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi akıcı ve anlaşılır bir dille ifade etmeye özen gösteriniz. Küfür ve kötü söz kullanmayınız.

Popüler Yayınlar