Tele1 kanalının Taşınmaz Ticareti Yönetmeliği hakkındaki haberi ve başlığı ikazım üzerine düzeltmesi

Merhabalar arkadaşlar,

yakın zamanda hatırlarsanız Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik Vatandaşın internet ilanlarını yasaklıyor mu? isimli bir yazı kaleme almıştım ve bu yazıda vatandaşa yönelik herhangi bir engellemenin olmayacağını iddia etmiştim. Yazımı ilgili linkten okuyabilirsiniz.

Yazıyı kaleme aldığım gün, o haberi, yani taşınmaz ticareti hakkındaki yönetmeliğin vatandaşın internet ilanı vermesini yasakladığını iddia eden tele1 haberini (ve diğerlerini) okumuş, yazıma da bağlantı olarak eklemiştim.

O hafta bu konuyla ilgili haber yapan bütün siteler kopyala yapıştır şeklinde aynı şeyi iddia ediyordu. Vatandaş internet ilanı veremeyecek, cezası büyük. Ama yönetmeliği okuyunca böyle saçma bir şeyin olamayacağını insan görse bile yahu acaba ben mi yanlış anlıyorum, bu kadar haber sitesi, bu kadar muhabir, bu kadar editör böyle bir şeyi fark etmedi de ben mi fark ettim? diye düşünüp, okuduğum ve anladığım şeyden emin olamamış, o sebeple yazımın sonuna şu notu koymuştum;

Bu yazıda kaleme aldıklarım tamamen şahsi düşüncelerimdir. Hukukçu değilim. Yönetmelik maddelerini tekrar tekrar okuyarak kendi çıkarımımı yaptım. Siz de aynı yönetmeliği yazının başında vermiş olduğum bağlantılardan kolaylıkla okuyabilirsiniz. Yönetmelik maddeleri içerisinde doğru algılayamadığım ya da vakıf olmadığım tanımlamalar olabilir. Bu sebeple yazdıklarım geçersiz olabilir. O yüzden bu yazının %100 doğru olduğu iddiasında değilim. Yazıyı fikir vermesi açısından kaleme aldığımı bildiririm. Yazı içeriğinin dayanak noktası olarak kabul edilip ona göre pozisyon alınması sizler açısından hukuki sorunlar doğurabilir. Bu sebeplerden ötürü, lütfen yazıyı bir fikir içeriği olarak okuyunuz ve kararlarınızı yetkili kişi ve kurumların açıklamalarına uygun olarak alınız.

Gördüğünüz gibi insanları yanlış yönlendirmemek için ter dökmüştüm. Kısacası o hafta bu yalan yanlış içeriği olan haberle insanların zihni uzun süre meşgul edildi.

Ben o gün yazıyı kaleme aldığımda, dayanamayıp tele1 kanalına mail attım. Mail içeriğini resim olarak ekliyorum.


Tele1 İzleyici Temsilcisi izleyici@tele1.com.tr

7 Mayıs Per 18:21
Alıcı: ben
Merhaba,
 
Dikkatiniz için teşekkür ederiz, editör arkadaşımıza gerekli uyarı yapıldı. Haberimizde başlık değiştirildi ve içeriğe daha net açıklayıcı cümleler eklendi.
 
iyi günler dileriz


07.05.2020, 16:36, "Tele1" <no-reply@tele1.com.tr>:

Kimden: @gmail.com>

Gönderen. : @gmail.com
Departman. : Haber Merkezi
Mesajı. : https://tele1.com.tr/kiralik-ve-satilik-ev-ilani-verme-donemi-bitti-161206/
ilgili bağlantıdaki haberde "vatandaşlar ilan veremeyecek" çıkarımını, yasanın hangi maddesinden okuyup elde ettiğinizi açıklar mısınız?
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/06/20180605-9.htm
resmi gazetede yayınlanmış olan taşınmaz ticareti hakkında yönetmelik isimli düzenlemede açıkça görülüyor ki yönetmelik kendi evini satmak ya da kiraya vermek isteyenleri değil, alım satım işiyle ticari olarak iştigal eden yani ismi bizzat tacir olan kişileri, tüzel kişileri ve esnafları ilgilendiriyor.
Kısacası yasa emlak alım satımı ve kiralaması yapan tacirlerin, yani bu işi para kazanmak amacıyla aracılık hizmeti vererek yapan kişilerin eylemlerini düzenliyor.
Siz haber hit alsın diye yanlış bilgi veriyorsunuz diye düşünüyorum.

--


This e-mail was sent from a contact form on Tele1 (https://tele1.com.tr)


Kısaca yayınladıkları haberin, ilgili yönetmelikte bir dayanağı olmadığını ve bu haberin neye dayanarak oluşturduklarını sordum. Gördüğünüz gibi haberi ve başlığı değiştirdiklerini söyleyip dikkatim için de teşekkür etmişler.

Ben haberin ilk halini ne olur ne olmaz diye archive adresine yedeklemiştim. 

Haberin ilk hali; http://archive.is/JjLB1


Ayrıca yazımda paylaştığım diğer linkleri de şimdi tekrar kontrol ettim, 

Diken isimli haber sitesi yayını silmiş,
emlak 365 isimli site haber içeriğini güncellemiş,
tv100 isimli sitenin hala haberi aynı, vatandaşın ilan veremeyeceğini iddia ediyor.
sputnik isimli haber sitesi de hala aynı haberi veriyor. Değiştirmemiş.

Gördüğünüz gibi 4-5 haber sitesinde son durum bu. Ülkemizdeki habercilik, haber takibi gibi konuların ciddiyeti bu seviyede. Yönetmeliği okumak ve yetkili birinden görüş almak yerine, haber yapan bir siteyi kaynak gösterip kopyala yapıştır haberciliği yapıyorlar. Eğer mevzu kötü giderse, kaynak siteyi suçlayıp sıyrılıyorlar.

Vatandaşın bu konuda daha uyanık olması gerekiyor. 

Okuduğunuz için teşekkürler.

Esen kalın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar